Lectures de batxillerat


Història de la llengua

CONTINGUTS UNITAT HISTÒRIA DE LA LLENGUA CATALANA

  • LES LLENGÜES ROMÀNIQUES
    1. Concepte de Romània i llengües romàniques
    2. L’afiliació del català
    3. El nom de la llengua catalana
  • EL PROCÉS DE ROMANITZACIÓ
    1. L’ocupació romana de la Península Ibèrica
    2. El Llatí vulgar
    3. El Substrat
    4. La formació de la llengua catalana.
      • El superstrat
      • Els francs
      • L’adstrat
  • L’EDAT MITJANA
    1. L’expansió de la corona catalanoaragonesa
    2. El català escrit durant l’edat mitjana
      • Els primers textos
      • Ramon Llull
      • La Cancelleria
      • S.XV, el segle d’or per a la literatura
  • LA LLENGUA ALS SEGLES XVI, XVII I XVIII
    1. Factors històrics i socials segles XVI i XVII
    2. La llengua als segles XVI i XVII
    3. La guerra de successió i el Decret de Nova Planta
    4. Conseqüències lingüístiques del Decret de Nova Planta
  • SEGLE XIX
    1. Factors socials i històrics
    2. Canvis culturals: romanticisme i renaixença
    3. La llengua literària i les polèmiques ortogràfiques
    4. La campanya lingüística de l’Avenç
  • SEGLE XX
    • Marc històric
    • La dinàmica cultural
    • Estudiosos de la llengua
    • Situació actual de la llengua catalana

BILIOGRAFIA PER AL TREBALL D’EXPOSICIÓ

EXPOSICIÓ ORAL. CRITERIS D’AVALUACIÓ

Aspectes que heu de tenir en compte:

1. Correcció lingüística

a. Pronunciació

b. Lèxic (barbarismes, imprecisions,…)

c. Morfosintaxi (concordances, connectors, pronominalització,…)

2. Fluïdesa

a. Claredat en l’expressió (articulació, volum, ritme, repeticions, rectificacions,…)

b. Força expressiva (manteniment de l’atenció, entonació, expressivitat, gesticulació, …)

3. Contingut

a. Coherència i cohesió (claredat idees, ordenació, selecció informacions, estructura textual,…)

b. Adequació (registre, tipus de text)

4. Gestió del grup d’exposició

a. Col·laboració

b. Coherència entre els discursos dels components del grup

5. Suports audiovisuals: plantegeu-vos si realment són necessaris, si aporten un plus a la intervenció, si són correctes,…


Feu un comentari so far
Deixa un comentari



Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s



%d bloggers like this: